Types of vpn

انواع VPN

 

VPN ها انواع مختلفی دارد و شما باید با توجه به نوع نیازتان ببینید که کدامیک برای زندگی آنلاین شما مفید است یا خیر؟

بیایید تا شما را با محبوب ترین VPN ها آشنا کنیم

 

SSL VPN

SSL VPN

 

SSL مخفف Secure Socket Layer است و در واقع سرویسی است که به کاربران این امکان را می‌دهد که به برنامه ها و فایل ها و خدمات سازمانی اتصالی ایمن داشته باشند.

از طرفی با توجه به اینکه امنیت سایت ها از نظر گوگل بسیار حائز اهمیت شده است و یکی از الگوریتم های گوگل برای ارتقای رتبه سایت شما، امنیت آن می‌باشد، بنابراین عدم استفاده از SSL ممکن است باعث افت رتبه سایت شما شود.

SSL-VPN از رمز گذاری سرتاسر اینترنت جهت ایجاد امنیت برای داده هایی که از دستگاه شما به سرور ارسال می‌شود استفاده می‌کند.
شرکت ها از اتصالات SSL-VPN استفاده می‌کنند تا به کارکنان خود این اجازه را بدهند تا از راه دور به اطلاعات سازمان خود دسترسی داشته باشند.

کلیه ترافیک های بین یک مرورگر و یک دستگاه SSL-VPN، از طریق پروتکل TLS (Transport Layer Security) و یا SSL رمزنگاری می‌شوند. انتخاب پروتکل ها به واسطه کاربر انجام نمی‌شود، بلکه این کار به واسطه SSL-VPN صورت می‌گیرد که به صورت خودکار، از به روز ترین و جدید ترین پروتکل رمزنگاری که به روی مرورگر است را استفاده می‌کند. همچنین به روز رسانی این پروتکل های نصب شده بر روی مرورگر هنگامی که مرورگر یا سیستم عامل به روز رسانی شود، صورت می‌گیرد و به جدید ترین نسخه ارتقا پیدا می‌کند.

 

Site-to-Site-VPN

Site-to-Site-VPN

site-to-site-VPN در واقع به ارتباط تنظیم شده بین چند شبکه گفته می‌شود. این VPN ها زمانی مناسب هستند که مکان های فیزیکی متفاوتی از سازمان های خود داشته باشید و برای کار نیاز به انتقال داده ها دارید. به عنوان مثال این شبکه می‌تواند یک دفتر مرکزی و چند شعبه در نقاط مختلف جغرافیایی باشد و یا یک شبکه سازمانی باشد که به واسطه‌ی آن چند دفتر کار با هم کار می‌کنند. site-to-site-VPN می‌تواند فابل ها را بین دو اینترانت انتقال دهد و ارتباط را ادامه دهید.

site-to-site-VPN اینترانت های خصوصی را پنهان می کند، اما همچنان به کاربران اجازه می دهد به طور ایمن به شبکه ها دسترسی داشته باشند.

site-to-site-VPN بسیار پیچیده تر و همچنین موثر تر از SSL-VPN نیز هستند.

 

Client-server VPN

Client-server VPN

در ابتدا، قبل از اینکه به توضیح درباره‌ی Client server VPN بپردازیم، باید بگوییم که Client به معنای مشتری نیز می‌باشد و در واقع به کامپیوتر یا کاربری گفته می‌شود که یک درخواست دارد. این درخواست ایجاد شده توسط سرور پردازش می‌شود. سرور و کلاینت هر دو با هم کار می‌کنند تا تجربه‌های آنلاین و استفاده از منابع موجود را برای ما فراهم کنند.

کلاینت در شبکه‌هایی با مدل کلاینت-سرور مطرح می‌شوند؛ شبکه‌هایی که در آن بعضی سیستم‌ها وظیفه ارائه خدمات و بعضی دیگر دریافت‌کننده خدمات هستند. آشنایی با شبکه‌های کلاینت-سرور در زمینه‌هایی مانند آموزش برنامه نویسی مهم می‌شوند؛ زیرا در برخی از شاخه‌های برنامه‌نویسی – مانند برنامه‌نویسی وب – ابتدا به بررسی ساختار اینترنت، پروتکل HTTP و دیگر مباحث مرتبط با شبکه‌های کامپیوتری پرداخته می‌شود.

اکثر نرم افزارهای رایگان و پولی مشتری VPN ، فقط با اتصال Client-server VPN ارائه می شوند. داده ها را قبل از ارسال از شبکه و دریافت آن بر روی دستگاه شما رمزگذاری می کند. بسیاری از افراد از Client-server VPN برای فعالیت های اینترنتی خود مانند بازی و پخش محتوای آنلاین استفاده می کنند.

 

 

این موارد معرفی شده در واقع از محبوب ترین انواع VPN هستند و شما می‌توانید بر اساس نیاز های خود یکی را برای محافظت از حریم خصوصی آنلاین خود انتخاب کنید.

 

مقاله‌های مرتبط:

VPN چیست؟

چگونه یک VPN با کیفیت انتخاب کنیم؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *