چطور URL سایت خود را در وردپرس تغییر دهیم؟

ممکن است گاهی نیاز باشد URL های سایت وردپرس خود را تغییر دهید. برای این کار روش های متفاوتی وجود دارد. در ادامه به بررسی چهار روش برای تغییر آدرس سایت در وردپرس خواهیم پرداخت.

چرا باید URL را تغییر داد؟

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

  • تغییر از HTTP به HTTPS.
  • تبدیل هاست لوکال به هاست بزرگتر.
  • تغییر دامنه و یا زیر دامنه های سایت.
  • بروز مشکلات فنی در سایت.

تفاوت URL سایت و وردپرس در چیست؟

در ادامه به بررسی نحوه تغییر آدرس سایت و وردپرس خواهیم پرداخت. قبل از شروع لازم است تا تفاوت URL سایت و وردپرس را مطرح کنیم.به زبان ساده URL سایت در واقع آدرس مربوط به وب سایت شما و قسمتی است که کاربران آن را بازدید می کنند. اما URL وردپرس مربوط به آدرس ذخیره سازی فایل ها و سایر بخش های وردپرسی می باشد. در اکثر مواقع این دو آدرس یکسان هستند اما برای ادامه بحث و در روش های مختلف که ذکر خواهد شد ، نیاز است تا هردو آدرس را به صورت جداگانه تغییر داد.

تغییر URL از طریق تنظیمات وردپرس

اولین و ساده ترین روش تغییر URL وب سایت از طریق پنل مدیریت وردپرس می باشد. برای تغییر آدرس نیاز است تا وارد بخش مدیریت وردپرس شوید. سپس وارد بخش تنظیمات و در نهایت صفحه عمومی شوید. سپس می توانید هر دو آدرس URL خود را تغییر دهید و آن را ذخیره کنید.

تغییر URL از طریق phpMyAdmin

در روش دوم URL های سایت وردپرس را به صورت مستقیم در دیتابیس و از طریق phpMyAdmin تغییر می دهیم. برای این کار ابتدا وارد پنل phpMyAdmin شوید. پس از ورود به صفحه اصلی از قسمت سمت چپ به دنبال گزینه Wp-Option بگردید و بر روی آن کلیک کنید.

پس از ورود به صفحه جدید می توانید URL ها را در جداول siteurl و home تغییر دهید.

تغییر URL از طریق wp-config.php

در این روش شما می توانید تغییر URL های خود را از طریق فایل پیکربندی وب سایت انجام دهید. برای این کار وارد پنل کاربری وردپرس شوید و پس از ورود به بخش فایل های پیکربندی سایت وارد پوشه Public_HTML شده و فایل Public_HTML را پیدا کنید. سپس بر روی فایل کلیک راست کرده و گزینه Edit را انتخاب کنید.

پس از ورود به صفحه جدید URL سایت خود را با استفاده از دو خط کد زیر ، در انتهای فایل وارد کرده و آن را ذخیره کنید.

define('WP_HOME','http://example.com');

 define('WP_SITEURL','http://example.com'); 

تغییر URL از طریق functions.php

آخرین روش نیز تغییر URL ها از طریق فایل فانکشن قالب سایت وردپرس می باشد. برای این کار همانند روش قبل ابتدا وارد پوشه Public_html ، سپس وارد پوشه WP-Content و در نهایت وارد پوشه WP-Themes شوید. در این قسمت وارد پوشه قالب فعال خود شوید و فایل Function.php را Edit کنید.

برای تغییر URL ها می توانید کد های زیر را طبق سایت خود تغییر داده ، وارد فایل کرده و آن را سیو کنید.

update_option( ‘siteurl’, ‘http://example.com’ );

update_option( ‘home’, ‘http://example.com’ );

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *