یکی از اصلی‌ترین و بزرگترین مراحلی که می‌تواند در کسب‌وکار شما موثر باشد و باعث رشد ومحبوبیت وب‌سایت شما شود، انتخاب نام دامنه است که در ابتدای هر پروژه کسب‌وکار ممکن است عجولانه برای انتخاب آن تصمیم بگیرید و به نکات مهم توجه نفرمایید. در این بخش قرار است به نحوه انتخاب نام دامنه بپردازیم.

نکات مهم در انتخاب نام دامنه

اولین قدم در طراحی وب‌سایت، انتخاب نام دامنه مناسب می‌باشد. زیرا که شما با این نام در دنیای وب شناخته خواهید شد.

بنابراین بهترین نام را برای دامنه خود انتخاب کنید؛ چراکه نام مناسب باعث محبوبیت و تاثیر مثبت در کسب و کار  شما خواهد داشت.

در ادامه ده نکته مهم در انتخاب نام دامنه بررسی خواهد شد:

1.ساده و روان بودن نام دامنه

هرچه نام دامنه شما ساده تر و روان تر باشد ، وبسایت شما راحت تر به ذهن سپرده شده و استفاده می شود. پس بهتر است نام دامنه خود را به ساده ترین شکل انتخاب کنید تا کاربران برای یادآوری یا بازگویی آن دچار مشکل نشوند.

2.کوتاه بودن نام دامنه

کوتاهی در نام دامنه شما باعث جست‌وجو کردن راحت توسط مخاطبانتان می شود. بنابراین برای برندینگ و رشد کسب‌وکار خود در انتخاب حروف و عباراتی که در نام دامنه خود به کار می‌برید دقت فرمایید.

3.استفاده از کلمات کلیدی

این سوال رااز خود بپرسید که هدف شما از ایجاد نام دامنه چیست؟

باید نام دامنه کاملا مرتبط با موضوع کسب‌وکار شما بوده و همچنین متناسب با آن باشد.

به عنوان مثال اگر شما در زمینه طراحی و ادیت ویدیو فعالیت دارید می‌توانید دامنه “Motionsaz.ir” را برگزینید. تا کاربران در اولین برخورد با نام سایت تا حد ممکن با کسب و کار شما آشنا شوند.

4.انتخاب نام دامنه متناسب با منطقه جغرافیایی

اگر کسب‌وکار شما مطعلق به یک کشور است، برای اینکه بتوانید در میان وب‌سایت‌ها و برندهای دیگر به محبوبیت برسید، استفاده از پسوند متناسب با موقعیت جغرافیایی شما بسیار تاثیرگذار است، به طوری که در سئو نیز می تواند موثر واقع شود.

 5.عدم استفاده از حروف و علائم اضافه

حدالامکان از خط تیره “-” و یا نقطه استفاده نکنید چون باعث ایجاد مشکل در جست‌وجو توسط مخاطب می‌شود و باعث کاهش بازدید و آسیب دیدن سئو می‌شود.

6.به یاد ماندنی باشید

امروزه میلیون‌ها دامنه در زمینه‌های مختلفی ایجاد شده‌اند. تلاش کنید با انتخاب نام درست تا مدت ها به یاد کاربران باقی مانده و خود را در بین سایر رقبا پررنگ تر کنید.

7.تحقیق کنید

برای انتخاب نام دامنه خود حتی بعد از انتخاب، تحقیق کنید. ممکن است شرکتی دیگر نام دامنه شما را با ویرایش و نگارشی دیگر خریداری کرده باشد. که این امر باعث تشابه خواهد شد و ممکن است این تشابه سبب گیج شدن کاربران می شود.

8.انتخاب پسوند مناسب برای دامنه خود

دامنه ها می تانند بر اساس نوع کاربرد پسوند های مختلفی نظیر .org ، .edu و غیره داشته باشند.انتخاب پسوند مناسب موثرترین عامل در شناخت زمینه فعالیت شما برای کاربر می باشد که باید دقت فرمایید. به عنوان مثال اگر شما در حوزه آموزش فعالیت می‌کنید باید از پسوند .edu استفاده کنید.

9.برند خود را بسازید

برای محافظت از برند خود می‌توانید دامنه‌هایی حتی با غلط‌های تایپی که ممکن است کاربر آن را جست‌وجو کند را خریداری کنید. این اقدام شما برای جلوگیری از تصرف دامنه توسط رقبا بسیار موثر خواهد بود.

10.هرچه سریع‌تر نام دامنه خود را خریداری کنید

روزانه تعداد دامنه های زیادی توسط کاربران ساخته و خریداری می‌شود که تبدیل به یک چالش بزرگ شده‌است. بنابراین پس از درک نحوه انتخاب در خرید دامنه خود فورا اقدام کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *