گاها نیاز است به دلایل مختلف مانند فروش دامنه یا نارضایتی از شرکت ارائه دهنده ، دامین خود را انتقال دهید.برای انتقال دامنه نیاز است شرایطی را فراهم و کرده و مراحل مختلفی را طی کنید.

در این بخش به بررسی روش انتقال انواع دامنه ها ، قوانین و شرایط انتقال می پردازیم.

چرا باید دامین را انتقال دهیم؟

انتقال دامنه می تواند دلایل گوناگونی داشته باشد. یکی از این موارد فروش دامنه به فرد یا سازمان دیگر و یا برعکس خرید آن از فردی می باشد. همچنین درصورتی که شما از خدمات و یا شرایط شرکت فعلی رضایت ندارید نیز می توانید به راحتی دامین خود را به شرکت دیگری انتقال دهید. در ادامه به بررسی مفصل تر هرکدام از این موضوعات خواهیم پرداخت.

انتقال دامنه چیست؟

در صورتی که شما خریدار و یا فروشنده دامنه هستید باید توجه داشته باشید که با انتقال دامنه به فرد دیگر تمامی اختیارات ، حق ثبت و سایر حقوق قانونی از فروشنده سلب شده و به خریدار جدید منتقل خواهد شد و خریدار در آینده هیچگونه ادعایی نسبت به آن نخواهد داشت.

چطور دامین خود را انتقال دهیم؟

برای انتقال دامنه می بایست مراحل مختلفی را طی کنید.همچنین قبل از انتقال به هرشکل ، دامین مورد نظر می بایست شرایط خاصی را داشته و رعایت کرده باشد. این شرایط عمومی عبارتند از:

  • برای انتقال دامنه مورد نظر می بایست حداقل دو ماه از آخرین تغییرات اساسی نظیر ثبت دامین و انتقال به شرکت فعلی گذشته باشد.
  • دامنه مورد نظر می بایست حد اقل 10 روز تا تاریخ انقضا فاصله داشته و تاریخ آخرین تمدید آن بیشتر از 45 روز باشد.
  • وضعیت دامنه بر روی قفل (Lock)نباشد که این را می توانید از طریق پنل کاربری خود مطلع شوید و درصورت قفل بودن آن را باز (Unlock) کنید.

اگر قصد خرید دامنه دارید و نمی توانید مشخصات مالک دامنه را پیدا کنید می توانید به سایت هایی همچون Whois مراجعه کرده و دامنه مورد نظر را جستجو کنید و مشخصات مالک دامنه را مشاهده کنید.

انتقال دامنه com.

برای انتخاب دامنه با پسوند com. پس از احراز شرایط بالا. می بایست مراحل زیر را انجام دهید.

فروشنده یا فردی که مالک فعلی دامین است می بایست با ورود به پنل کاربری خود کد انتقال یا همان EPP را دریافت کند.

حال اگر فرد قصد فروش دامین را دارد این کد را برای انتقال در اختیار خریدار قرار می دهد. اگر هم قصد انتقال به شرکت جدید را دارد می بایست این کد را پس از ساخت حساب کاربری در شرکت ارائه دهنده جدید ، در قسمت انتقال دامنه وارد کند.

پس از انتقال دامین در انتها نیز می بایست هزینه های انتقال و تمدید حداقل یک ساله دامین را پرداخت کنید.

انتقال دامنه ir.

برای انتقال دامنه های .ir می بایست به سایت ایرنیک مراجعه کنید و روند انتقال را از این سایت انجام دهید.

برای این کار وارد پنل کاربری خود شوید و در بخش انتقال دامنه نام دامین خود را انتخاب کنید.در مرحله بعد قفل آن را باز کنید و پس از دریافت کد انتقال آن را برای شخص خریدار ارسال کنید. خریدار می تواند با وارد کردن نام دامین و کد انتقالی که از شما دریافت کرده است دامین را منتقل کند.

این نکته را مد نظر داشته باشید که پس از ارسال کد انتقل به خریدار ، فروشنده نیز می بایست تمامی مراحل انتقال را تایید کند. پس از انجام مراحل توسط خریدار و تایید فروشنده ، ایمیلی برای فروشنده ارسال می شود که فروشنده می بایست فرم رضایت انتقال را پرینت کرده و پر کند و همراه با مدارک شناسایی برای سایت ایرنیک ارسال کند. این کار به دلیل جلوگیری از سو استفاده سایر افراد و فروش غیرقانونی انجام می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *