یکی از مورد بحث ترین موارد در سئو سایت ، تاثیر سن دامنه بر سئو و رتبه بندی در صفحات گوگل است. از نظر برخی متخصصان هرچه عمر و سن دامنه ای بیشتر باشد در نظر گوگل و سایر موتور های جستجو محبوب تر است. برخی دیگر نیز معتقداند به همان اندازه که سن دامنه بر سئو سایت و رتبه بندی گوگل شما تاثیری ندارد ، در عوض کار بر روی سایت های جدید تر و صرف هزینه ، وقت و انرژی ، برای بهتر کردن سئو و پیشرفت این سایت می تواند نتایج به مراتب بهتری را به نسبت دامنه های قدیمی تر برای شما فراهم سازد.

در ادامه به بررسی مفصل تر این موضوع می پردازیم و تلاش می کنیم آن را از جنبه های مختلف بررسی کنیم.

عمر دامنه من چقدر است؟

سن دامنه در واقع از اولین باری که شما دامنه خود را ثبت می کنید لحاظ می شود. برای مثال اگر شما دامنه سایت خود را در سال 1390 ثبت کرده باشید در حال حاضر سن دامنه شما حدود 12 سال می باشد. اگر می خواهید از تاریخ دقیق ثبت دامنه خود مطلع شوید می توانید به پرتال شرکت ارائه دهنده دامنه خود مراجعه کنید. همچنین می توانید به سایت هایی نظیر whois مراجعه کرده ، دامنه خود را وارد کنید و تاریخ ثبت دامنه خود را مشاهده کنید.

آیا سن دامنه در سئو سایت تاثیر گذار است؟

در جواب این سوال می توان گفت هم بله هم خیر. چرا که این سوال کاملا کلی بوده و بدون در نظر گرفتن موارد فراوان نمی توان پاسخ درستی به این سوال داد. در وهله اول می توان گفت سن دامنه و سایت شما می تواند بر رتبه بندی و میزان موفقیت شما تاثیر داشته باشد. اما موارد فراوانی هست که در این میان باید در نظر گرفته شوند. اینطور نیست که به صورت کلی بتوان گفت در تمام موارد و بدون استثنا هرچه سن دامنه بیشتر باشد میزان موفقیت بیشتری داشته و از محبوبیت بیشتری نزد موتور های جستجو برخوردار خواهد بود.

این نکته نیز لازم به ذکر است که گاها مواردی مشاهده می شود که ممکن است افراد را به اشتباه بیاندازد. برای مثال مشاهده می شود که اکثر سایت هایی که در صفحات اول گوگل مشاهده می شوند دارای سابقه طولانی بوده و عمر دامنه بالاتری را نسبت به رقبا دارند. یا اینکه میزان سایت های موفق و محبوب با عمر دامنه بالاتر به مراتب بیشتر از سایت های جدید می باشند. اما این تمام ماجرا نیست. چراکه با این توصیفات صرفا از یک جنبه و به صورت سطحی به موضوع پرداخته‌ایم و باید برای درک بهتر مسئله موارد پشت پرده این سایت ها را نیز در نظر بگیریم.در ادامه به بررسی جنبه های مختلف موفقیت این سایت ها می پردازیم.

عمر دامنه چطور بر سئو تاثیر گذار است؟

هرچه سن و عمر دامنه شما بیشتر باشد به این معنی است که شما وقت ، انرژی و هزینه بیشتری را برای بهبود سایت و کسب و کار خود صرف کرده اید. به همین دلیل قطعا تلاش های مستمر شما نتیجه ای برابر با محبوبیت بیشتر نزد موتور های جستجو و موفقیت بیشتر نسبت به سایت های جدید تر به همراه خواهد داشت.

اما آیا اگر ما صرفا دامنه ای با عمر بالا داشته باشیم و در تمام طول این مدت دست روی دست بگذاریم و هیچگونه فعالیتی نداشته باشیم می توانیم به موفقیت برسیم؟خیر.

درواقع سن دامنه شما زمانی به کمک شما می آید که نشان دهنده فعالیت مسمتر ، بهبود روز به روز سایت و تلاش فراوان در مدت زمان طولانی تری باشد. این فعالیت ها به سایت شما نزد موتور های جستجو اعتبار می بخشد و باعث اعتماد گوگل به شما ، سایت و کسب کارتان می شود. به همین دلیل است که گوگل می تواند با تکیه بر این پیشینه شمارا در اولویت رتبه بندی ها قرار دهد.

آیا بدون داشتن دامنه قدیمی محکوم به شکستیم؟

قطعا اینطور نیست. گوگل دارای الگوریتم ها و سنجش های مختلفی برای بررسی سایت ها می باشد. گاها این الگوریتم ها باعث برهم خوردن معادلات می شود. و باعث می شود سایت هایی با سن دامنه بسیار کمتر پیشرفت چشمگیری داشته و با سرعت بالایی رقبای قدیمی را کنار بزند.

اگر شما در حال حاضر وبسایت تازه ای را با یک دامنه جدید ثبت کرده اید اصلا نگران نباشید. چراکه هنوز در اول راه هستید و می توانید با کمی تلاش بیشتر خود را به مخاطبان خود و همچنین موتور های جستجو بشناسانید. این نتیجه را از طریق انتشار مطالب مفید و عملکرد مستمر می توانید بدست آورید.

وقت و هزینه خود را چطور مدیریت کنیم؟

در صورتی که دامنه مورد نظر شما ، دامنه یکتا و خاصی نیست. یا دامنه مورد نظر شما پیشینه ، اعتبار و فعالیت قوی و چشمگیری ندارد، بهتر است از صرف هزینه برای خرید دامنه قدیمی خودداری کنید. بهترین راه ، صرف هزینه ، وقت و انرژی برای ثبت یک دامنه جدید و یادگیری روش های سئو تلاش روز افزون برای پیشرفت می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *