تمدید دامنه امر مهمی است چون زمانی که شما، دامین ملی با پسوند ir یا دامین بین‌المللی انتخاب و خریداری می‌کنید این آدرس اینترنتی برای مدت زمان مشخصی در اختیار شما قرار می‌گیرد و نیاز است پس از گذشت این زمان برای استفاده بیشتر آن را تمدید کنید. در غیر این صورت دامنه از مالکیت شما خارج شده و به فرد دیگری واگذار خواهد شد.

تمدید دامنه چیست؟

فرض کنید شما دامنه ir از آسمان سرور با زمان اعتبار مشخصی خریده‌اید. پس از گذشت مدت زمان اعتبار دامین شما به عنوان مثال یک سال، به ایمیل شما در ماه یازدهم، پیامی حاوی تمدید دامنه ir ارسال می شود. به تمام هزینه ها و مراحلی که برای استفاده بیشتر از دامنه خود صرف می کنید تمدید دامنه می گویند.

مزایا تمدید دامنه

دامنه ضروری ترین مولفه‌ای است که کاربر می‌تواند به وب‌سایت شما دسترسی داشته باشد. زمانی که شما دامنه خود را از دست می‌‌دهید، قطعا تعدادی زیادی از کاربران خود را نیز از دست خواهید داد. فرض کنید شما دارنده یک وب‌‎سایت فروش کالا هستید و مشتریان زیادی نیز دارید. نام دامین شما در ذهن مخاطبانتان تثبیت می شود. اگر به دلایلی مانند عدم تمدید دامنه و… دامین خود را از دست بدهید، در نتیجه مخاطبان شما نیز دیگر به دامنه قبلی‌تان دسترسی نخواهد داشت.

با توجه به مطالب بالا، تمدید دامنه نه تنها مخاطبین شما را حفظ خواهد کرد بلکه پس از تمدید ، وب‌سایت شما، از تاثیر جزئی سئو نیز برخوردار خواهد شد.

نحوه تمدید دامنه‌های ملی و بین‌المللی

پس از وارد شدن به صفحۀ کاربری خود اگر به ماه آخر تمدید نزدیک شده باشید؛ سیستم به‌صورت خودکار صورت‌حساب تمدید دامین را برایتان ایجاد خواهد کرد. پس از ورود به قسمت صورت‌حساب می‌توانید اقدام به انتخاب دوره و پرداخت هزینه کنید تا مراحل تمدید دامین برای شما انجام شود. می‌توانید با پشتیبانی ارتباط برقرار کنید و سوالات خود را از متخصصان آسمان سرور بپرسید.

جمع‌بندی

تمدید دامین در نگاه اول یک کار جزئی به نظر می رسد. ولی زمانی که دامنه شما از مالکیت‌تان خارج شود به مشکل برخورد برخورد می‌کنید و تبدیل به مشکل حاد می‌شود. زمانی‌که نتوانید به دامنه‌تان دسترسی داشته باشید و تعداد زیادی از مخاطبان وب‌سایتتان را از دست می‌دهید. از این رو اهمیت تمدید دامین را باید جدی گرفت و در مدت زمان مشخص پیش از اتمام زمان اتمام دوره، اقدام به تمدید دامنه خود کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *