GEO یا همان Generative Engine Optimization  یک الگو جدید مبتنی بر هوش مصنوعی می باشد.ظهور مدل های زبان بزرگ (LLM) الگوها و پارادایم جدیدی از موتورهای جستجو را به وجود آورده است که از مدل های مولد برای جمع آوری و خلاصه سازی اطلاعات برای پاسخ به سوالات کاربران استفاده میکنند.

این فناوری درحال ظهور، که ما آن را تحت چارچوب یکپارچه موتورهای مولد (GE) میشناسیم ، پتانسیل ایجاد پاسخ های دقیق و شخصی سازی شده را دارد و به سرعت درحال جایگزینی موتورهای جستجوی سنتی مانند گوگل و بینگ است.درحالی که این تغییر به طور قابل توجهی سودمندی کاربر و ترافیک موتور جستجو را بهبود می بخشد، چالش بزرگی را برای وب سایت و سازندگان محتوا ایجاد میکند.

موتورهای مولد معمولا سرچ ها را با ترکیب اطلاعات از منابع متعدد و خلاصه کردن آنها با کمک LLM برآورده می کنند.

نسل جدید موتورهای جست و جو مبتنی بر هوش مصنوعی بیشتر تاثیر مثبت را بر سایت هایی میگذارند که از نظر محتوا و سئو در بهترین سطح باشد و با کیفیت ترین و بدرد بخورترین محتوا را با سرعت مناسب در اختیار کاربر قرار می دهد.

بنابراین هنوز هم SEO سایت برای دیجیتال مارکتینگ یک ضرورت محسوب می شود.

GEO چیست و مفهوم آن

شش محقق از چندین دانشگاه (دانشگاه پرینستون، فناوری جورجیا ، موسسه آلن برای هوش مصنوعی و IIT دهلی)در مطالعه ای همکاری کردند که موتورهای جستجوی هوش مصنوعی را در پاسخ به سوالات کاربران می خواهند نشان دهند.

ایده اصلی این است که موتورهای مولد جایگزین موتورهای جستجو خواهند شد ، اما هنوز یک استراتژی “بهینه سازی”برای کمک به ناشران برای یافتن وجود دارد ، از این رو نام آن استراتژی بهینه سازی موتور مولد (GEO)خواهد بود.

برخلاف سئو ، که بر بهینه سازی محتوا برای رتبه بندی بالاتر در نتایج موتورهای جستجو تمرکز میکند ، GEO هدف آن بهینه سازی محتوا است به طوری که مدل های هوش مصنوعی هنگام پاسخ به کاربر بتواند جواب مناسب را به آن بدهد.

LLM یا مدل بزرگ زبان چیست؟

LLMخلاصه کلمه Large Language Models به معنای مدل بزرگ زبانی است که هوش مصنوعی از آن برای پاسخ به سوالات کاربران استفاده میکند. به عبارت دیگر LLM یک برنامه رایانه ای می باشد که از منابع زیادی استفاده میکند تا بتواند سوال کاربر را پاسخ دهد.

GEO آینده سئو

ظهور موتورهای جستجو منجر به توسعه بهینه سازی موتورهای جستجوی(SEO) شد، فرآیندی برای کمک به سازندگان وب سایت برای بهینه سازی محتوای خود برای بهبود رتبه بندی در صفحات نتایج موتورهای جستجو(SERP)، رتبه های بالاتر با دیده شدن بیشتر و افزایش ترافیک وب سایت  مرتبط می باشند.

با این حال ، با تبدیل شدن موتورهای مولد(GE) در پارادایم تحویل اطلاعات و عدم کاربرد سئو مستقیم در آن، تکنیک های جدیدی باید توسعه یابد.

 

4 استراتژی که برای سئو میتوان استفاده کرد

1-تمرکز بر کیفیت محتوا

مدل های هوش مصنوعی مولد بر روی مجموعه داده های عظیم آموزش داده می شوند و به آن ها امکان می دهد محتوای اصلی و با کیفیت بالا تشخیص دهند و اولویت بندی کنند.

محتوای عمیق و به خوبی تحقیق شده که ارزش منحصر به فردی را فراتر از آنچه در دسترس است و به کاربر می دهد ، زودتر و سریع تر دیده میشود.

2-تنظیم ساختار داده ها بر دسترسی هوش مصنوعی

مدل های هوش مصنوعی همیشه درحال تغییر هستند ، که به این معنی است که ممکن است فردا از این الگو پیروی نکند! بر روی قابل هضم کردن  داده ها تمرکز کنید ، مواردی مانند سرفصل های واضح ، نقاط نشانه گذاری داده های ساختار یافته به این مدل های هوش مصنوعی کمک میکند تا محتوا و زمینه را در طول تکامل بهتر درک کنند.

3- سیگنال های E-A-T را تقویت کنید

تخصص،اقتدار (آتوریتی) و اعتماد(E-A-T) برای GEO و SEO بسیار مهم است.بک لینک های معتبر ، منبع معتبر ، همچنان به افزایش سیگنال های اعتبار محتوا ادامه خواهند داد.

4-در پرسش و پاسخ ها شرکت کنید

LinkedIn , Quora , Reddit و سایر جوامع آنلاین معدن طلایی از پرسش ها و بینش های تولید شده توسط کاربران هستند.

در ماه فوریه ، گوگل 60 میلیون دلار برای دسترسی به داده های Reddit پرداخت تا Gemini را آموزش دهد ، همچنین قبلا Youtubeرا دریافت کرده اند و مایکروسافت ازداده های Linkedinاستفاده میکند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *