VPN

در مقاله قبل به معرفی VPN پرداختیم. در این مقاله نیز می‌خواهیم در مورد انواع VPN و چگونگی انتخاب یک VPN با کیفیت بپردازیم. با ما همراه باشید.

 

همانطور که پیش تر گفتیم، شما اگر برای استفاده از اینترنت با یک اتصال WiFi عمومی متصل شوید، برای حفظ اطلاعات و حریم خصوصی‌تان به VPN نیاز دارید.

حال برای انتخاب VPN سوالاتی وجود دارد که باید از خودتان بپرسید:

 

آیا VPN از حریم خصوصی شما محافظت می‌کند؟

Privacy protection

اولین هدف استفاده از VPN این است که از حریم خصوصی شما محافظت کند. بنابراین درباره‌ی VPN که می‌خواهید استفاده کنید حتما تحقیق کنید و مطمئن شوید که سابقه‌ای از گزارش های اینترنتی شما را نگه نمی‌دارد. وب سایت مربوط به این VPN را چک کنید و نظرات کاربران را بررسی کنید و در نهایت از این موضوع اطمینان لازم را پیدا کنید.

 

آیا این VPN با یک پروتکل به روز شده ارائه می‌شود؟

update

پروتکل های VPN تعیین می‌کنند که سرویس گیرنده و سرور VPN چگونه کار کنند. رایج ترین پروتکل های VPN عبارتند از
PPTP
L2TP/IPSec
OpenVPN
SSTP
IKEv2

پروتکل PPTP از قدیمی ترین پروتکل هاست و امکانات امنیتی زیادی ارائه نمی‌دهد. از این رو اکثر VPN ها از پروتکل های جدید تر و به روز تر نظیر L2TP/IPSec و SSTP و IKEv2 و غیره استفاده می‌کنند تا خطرات و تهدیدات امنیتی را از سیستم شما دور کنند.

 

آیا این VPN دارای پهنای باند محدود است؟

Bandwidth

VPN های رایگان اکثرا با پهنای باند محدود ارائه می‌شوند. برای مثال در یک ماه، پهنای باند از 2000 مگابایت بیشتر شود، از VPN نمی‌توانید استفاده کنید. ولی VPN های پولی این گونه نیستند و این محدودیت ها را ندارند و شما می‌توانید با توجه به نیازتان و مقدار استفاده‌تان، اشتراک مورد نظر را خریداری کنید.

 

سرور ها از کجا هستند؟

server map

برای دسترسی به محتوا از یک کشور خاص باید به VPN متصل شوید. بنابراین هنگام انتخاب VPN باید بررسی کنید که آیا سرور های آن در گشور یا منطقه مورد نظر شما وجود دارد یا نه.

 

آیا از VPN با استفاده از چند دستگاه استفاده می‌کنید؟

Connect to VPN using multiple devices

اگر شما می‌خواهید از VPN از طریق چند دستگاه مانند یک گوشی هوشمند و یک کامپیوتر استفاده کنید، باید این اصمینان را حاصل کنید که می‌توان از این سرویس در همه دستگاه ها با استفاده از یک حساب کاربری و یک اشتراک استفاده کرد. در غیر این صورت باید برای دستگاه های دیگرتان از حساب های VPN دیگر استفاده کنید که هم هزینه بیشتری باید پرداخت کنید و هم سردرگم خواهید شد.

 

قیمت این VPN چقدر است؟

How much does this VPN cost?

شما قبل از اینکه اشتراک VPN را بخرید باید بررسی کنید که آیا از پس هزینه های آن برمی‌آیید یا نه و با بودجه شما مطابقت دارد یا خیر؟

همچنین از آنجایی که VPN های رایگان همه‌ی ویژگی های خوب را شامل نمی‌شوند، بنابراین توصیه می‌شود کمی هزینه کنید و از VPN های پولی استفاده کنید تا بتوانید از خدمات خوب و ممتاز یک VPN لذت ببرید.

در ادامه چند تفاوت قابل توجه بین سرویس VPN پولی و رایگان را بیان خواهیم کرد:

VPN های رایگان اغلب از پروتکل های جدید و به روز استفاده نمی‌کنند و پهنای باند و سرعت اتصال VPN های رایگان را نمی‌توان خصوصی سازی کرد و با توجه به نیازتان درخواست بدهید.

VPN های رایگان اکثرا دارای نرخ قطعی ارتباط بالایی هستند.

VPN های رایگان داراری پشتیبانی مشتری نیستند.

VPN های رایگان داراری سرور های زیادی از کشور های مختلف نیستند.

 

در مجموع موارد زیادی وجود دارد که باید قبل از خرید اشتراک VPN در نظر بگیرید و درباره‌ی آن تحقیق کنید. هرچند که می‌توانید هر زمان که اراده کنید از یک VPN به یک VPN دیگر سوییچ کنید ولی کار عاقلانه این است که با کمی تحقیق انتخاب درست را انجام دهید و پول و زمان خود را به هدر ندهید.

 

در مقاله بعدی شما را با انواع VPN آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

مقاله های مرتبط:

VPN چیست؟

معرفی انواع VPN

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *