برای کم اثر کردن از دست دادن داده یا به حداقل رساندن این اتفاق از روش تهیه نسخه بکاپ (Back Up)می توان بهره برد که در اصل یک نسخه کپی از دیتاهای موجود می باشد. در این حالت در صورت بروز هریک از اتفاقاتی که در بالا به آنها اشاره شد، توانایی بازگرداندن اطلاعات را خواهید داشت.

در اصل این نسخه پشتیبان یک فرم ساده برای بازیابی اطلاعات در صورت از دست رفتن اطلاعات می باشد.در اینجا باید اشاره کرد که سیستم های Back Up  قادر به بازسازی یک سیستم رایانه ای با سایر تنظیمات پیچیده مانند computer cluster active directory server یا سرورهای دیتا بیس نیستند.

بر روی هر سیستمی که به عنوان پشتیبان می باشد حداقل یک نسخه از اطلاعات ذخیره می شود.نیازهای مرتبط برای فضای ذخیره سازی میتواند گسترده باشد. در این حالت یک ساختار برای مشخص نمودن فضای مورد نیاز برای ذخیره اطلاعات تعریف خواهد شد.

انواع مختلفی از دستگاه های ذخیره سازی اطلاعات برای کپی نسخه بکاپ وجود دارد و میتوان روش های مختلفی را برای تعریف ترتیب این تجهیزات برای ایجاد پراکندگی جغرافیایی،امنیت داده ها و سهولت در انتقال استفاده کرد.

داده ها برای ذخیره سازی انتخاب ، استخراج و دستکاری می شوند. در این فرایند شامل روش هایی برای انواع داده می باشد از جمله Live Data که شامل پرونده ها و فایل های باز می شود تا اطلاعات فشرده سازی ،رمزنگاری و de-duplication شود.

بهترین روش تهیه نسخه بکاپ از اطلاعات سرور و شبکه

استفاده از روش های افزایشی (Incremental) Differential :

در بکاپ گیری افزایشی، فقط اغییراتی که از زمان بکاپ قبلی اتفاق افتاده است ذخیره می شود. استفاده از این روش  به شما کمک می کنئ در زمان و فضای ذخیره سازی صرفه جویی کنید.

استفاده از بکاپ گیری به سرور های جداگانه:

در این روش ، بکاپ هایتان را به سرورهای جداگانه انتقال می دهید. این روش امنیت  بالا و جداسازی اطلاعات را فراهم می کند.می توانید از سرویس های ابری مانند Google Cloud Storage ,Amazon s3  یا سرورهای داخلی استفاده کنید.

5 مزیت تهیه بکاپ از دیتا

1-دسترسی سریع به پرونده ها و فایل ها

2-محافظت در برابر قطعی برق و بلایای طبیغی

3-نصب آنتی ویروس برای جلوگیری از سرقت اطلاعات

4-محافظت در برابر خرابی هارددیسک ها

5-بازیابی در صورت خرابی سیستم عامل

5 نوع اصلی بکاپ گیری اطلاعات

Full Backup

Incremental Backup

Reverse incremental Backup

Differential Backup

Near-CDP Backup

اشتباهات رایج در هنگام تهیه نسخه بکاپ گیری

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *