ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ و مهم‌ترین نکات بازاریابی ایمیلی

آیا به تازگی عبارت بازاریابی ایمیلی و یا ایمیل مارکتینگ به گوش شما خورده است ولی اطلاعات کافی برای فعالیت در این زمینه را ندارید؟ و یا اینکه چند بار برای شروع یک پروژه ایمیل مارکتینگ نشسته اید و بلافاصله احساس می کنید که خسته شده اید؟ گاهی اوقات سخت است که بدانید از کجا باید شروع کنید، به خصوص زمانی که می‌خواهید با یک برند جدید کار کنید. ما امروز در این مقاله می‌خواهیم شما را با چند نکته جذاب و کارآمد برای کمک به رشد کسب و کارتان با استفاده از ایمیل مارکتینگ آشنا کنیم.
در ابتدا به چند نکته مفید برای شروع کار نیز اشاره می‌کنیم:
  • از ایمیل های کوتاه و جذاب استفاده کنید. چرا که کاربران از خواندن ایمیل های طولانی خسته می‌شوند. بیابراین ایمیل های خود را بین 60 تا 200 کلمه نگه دارید.
  • دیدبصری به‌ معنای فهمیدن معنای تصویر، و یکی از مهارت‌‌های مهم انسان است. همچنین کاربران از دیدن تصاویر بصری لذت می‌برند. بنابراین تصاویری از محصولات یا خدمات خود را نیز اضافه کنید.
  • اثبات اجتماعی کمک می کند تا خوانندگان را متقاعد کنید که پیشنهاد شما قانونی است و ارزش وقت آنها را دارد. این موضوع شامل به اشتراک گذاری پیوندها یا اطلاعات در ایمیل های شما از متخصصان این صنعت ویا نظرات مثبت کسانی است که از این برند استفاده می کنند.
  • کاربران می‌خواهند بدانند بعد از خواندن مطلب شما باید به کدام صفحه و کجا مراجعه کنند. بنابراین استفاده از CTA ها در متن ایمیل‌تان می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. شاید برایتان این سوال پیش بیایید که CTA چیست؟ CTA دکمه یا عبارتی در وب سایت شما است که بازدیدکنندگان را به انجام اقدام خاصی تشویق می کند. CTA ها معمولاً به شکل یک دکمه یا متن داری لینک هستند که پس از کلیک روی آنها، کاربر به صفحه یا فرمی هدایت می شود که می تواند اقدام مورد نظر را انجام دهد.
  • تحقیقات نشان می‌دهد که ارسال ایمیل های مکرر عملکرد بهتری را نسبت به ارسال ایمیل های کم و نادر ایجاد می‌کند. بنابراین ارسال یک ایمیل در هفته کافی نیست و سعی کنید ایمیل های بیشتری با موضوعات جذاب و غیر تکراری در طی هفته به کاربران خود ارسال کنید.
اکنون بیایید چند نکته اصلی بازاریابی ایمیلی برای بهبود کسب و کار شما را مورد بررسی قرار دهیم:

1. حفظ ارزش مشتری

حفظ ارزش مشتری Maintain customer value یکی از اصول اصلی ایجاد یک رابطه قوی و سودآور با مشتریان، ارزش دادن به مشتری و خواسته‌هایش است. شما باید در وحله‌ی اول مخاطبان هدف خود را بشناسید و سپس ببینید که مخاطب هدف شما چه می‌خواهد و چه نیازی دارد. شناخت مخاطب هدف و نیاز های او منجر به طراحی یک استراتژی بازاریابی محتوا می شود که بیشترین سود را برای مشتریان بالقوه شما فراهم می کند و تلاش های بازاریابی ایمیلی شما را به حداکثر می رساند. به عنوان مثال یکی از راه های جلب رضایت مشتریان و ارزش دادن به آنها استفاده از کد های تخفیف و یا هدایایی برای مشتریان و یا ارائه خدمات پس از فروش نیز می‌باشد. همچنین لازم به ذکر است که شما باید به فکر ایجاد رابطه‌ای بلند مدت با مشتریان نیز باشید تا مشتریان شما حفظ شوند و از فرستادن ایمیل هایی با محتوایی تکراری و فاقد طرح های تشویقی خودداری کنید.

2. تقسیم بندی لیست ایمیل ها و مخاطبین

تقسیم بندی لیست ایمیل ها و مخاطبین Segmenting the list of emails and contacts تقسیم بندی لیست ایمیل شامل تقسیم مخاطبین شما به گروه هایی بر اساس نوع فعالیت وب سایت، سبک زندگی، موقعیت مکانی، نوع شغل و غیره نیز می‌باشد. تقسیم بندی لیست مخاطبین شما تضمین می کند که افراد معاملات و پیشنهادهایی را دریافت می کنند که مورد علاقه آنها خواهد بود و احتمال خرید آنها را افزایش می دهد و احتمال لغو اشتراک را کاهش می دهد! اگر می‌خواهید پیام‌های خود را مؤثر کنید، این نکته بازاریابی ایمیلی را در گوشه‌ی ذهن خود نگه دارید و فهرست خود را تقسیم‌بندی کنید. همچنین می توانید از این تکنیک برای ایجاد چند نمونه ایمیل مانند یک ایمیل خوش آمدگویی، یک ایمیل تشکر و یا یک ایمیل پیگیری استفاده کنید. تقسیم بندی مشترکین شما می تواند به ایجاد اعتماد و علاقه بلندمدت برای یک برند کمک کند، زیرا اطلاعات یا پیشنهاداتی را به آنها ارائه می دهد که نیاز آنها را برطرف می‌کند.

3. شخصی سازی محتوای ایمیل ها

شخصی سازی محتوای ایمیل ها Personalize the content of emails شخصی‌سازی ایمیل‌هایتان باعث می‌شود که مخاطبان احساس کمتری به عنوان پیام هرزنامه داشته باشند. به علاوه، به مشترکین شما حس ارتباط نزدیک تری با شما را می دهد. ارسال پیام های شخصی به مخاطبان بیشتر باعث جلب توجه آنها و پاسخگویی به ایمیل ها نیز می‌شود. همچنین باید بدانید که دقیقاً به چه کسی می خواهید ایمیل بفرستید و کدام پیام برای هر گروه از گیرندگان بهترین نوع پیام برای ایجاد ارتباط است.هنگامی که بدانید چه چیزی مفید است و چه چیزی مفید نیست، می توانید پیام های خود را به طور خاص برای مخاطبان خود تنظیم کنید و آنها را برای اطلاعات بیشتر ارسال کنید. ابتدا، موضوعی را انتخاب کنید که به وضوح بیان کند که در ایمیل خود چه خواهید گفت. این به خوانندگان کمک می‌کند تصمیم بگیرند که این ایمیل را ببیند مشاهده کند یا نه. در مرحله بعد، ایجاد یک درخواست، مانند درخواست از مشترکین برای بررسی یک محصول جدید یا ثبت نام برای یک دوره آزمایشی رایگان، اضافه کنید. در نهایت، هر پیام فردی را با افزودن پیوندهایی به صفحاتی در سایت خود سفارشی کنید، جایی که علاقه‌مندان می‌توانند اطلاعات بیشتری را مطالعه کنند.

4. ارسال خودکار ایمیل ها

ارسال خودکار ایمیل ها Automatic sending of emails پس از اینکه شما یک سری ایمیل برای ارسال به مخاطبین خود آماده کردید، اکنون نوبت به آن رسیده است که ارسال این ایمیل ها را به صورت خودکار کنید که دیگر نیاز به ارسال دستی آنها نباشد. چرا که زمانی که شما با تعداد زیادی مشترک برای کار های مختلف سر و کار داشته باشید، ارسال دستی ایمیل ها با موضوعات مختلف بسیار سخت و زمان‌بر و کاری پر استرس خواهد بود. اتوماسیون در بازاریابی ایمیلی یا همان ارسال خودکار ایمیل ها با استفاده از ابزارهایی مانند MailChimp، Constant Contact، Campaign Monitor و Convertkit به سادگی قابل انجام است.

5. طراحی ایمیل هایی مناسب برای موبایل

طراحی ایمیل هایی مناسب برای موبایل Designing emails suitable for mobile می‌دانیم که امروزه اکثر مردم برای انجام کار های روزمره‌ی خود از جمله چک کردن ایمیل هایشان از موبایل های هوشمند استفاده می‌کنند. بنابراین سازگاری این ایمیل ها با موبایل ها مسئله مهمی است و هر گونه اطلاعات فروش یا تصاویر محصول باید به راحتی در موبایل ها قابل مشاهده باشد و کاربران بتوانند روی پیوند یا تصویر کلیک کنند و به آنها این امکان را بدهند که سایت برند را در مرورگر دلخواه خود در موبایل خود مشاهده کنند. عناصر کلیدی که باید هنگام طراحی ایمیل های سازگار با موبایل در نظر گرفته شوند عبارتند از: قرار دادن پیوندهای مهم در بالای صفحه به جای پایین. کوچک نگه داشتن گرافیک استفاده از متن فقط در صورت لزوم. بهینه سازی تصاویر و تست اندازه های مختلف فونت ها و حاشیه ها.

6. بهینه سازی ایمیل ها از طریق تست A/B

بهینه سازی ایمیل ها از طریق تست A/B Optimizing emails through A/B testing تست A/B یک روش بسیار عالی برای جمع آوری اطلاعات در مورد رفتار مشتری از طریق ایمیل می‌باشد و شما از این طریق می‌توانید بفهمید چه چیزی برای مخاطبانتان بهتر است و در نتیجه به بازاریابان کمک می کند تا تصمیم بگیرند که چه مواردی برای کسب و کارشان بهتر است. در این روش شما می‌توانید موضوعات مختلفی را تست کنید از جمله موضوع هر ایمیل که یکی از مهم ترین بخش های آن است و یا اینکه آیا شخصی پیام شما را باز می کند یا نه. اولین قدم در انجام این تست این است که تصمیم بگیرید چه مواردی را قرار است مورد آزمایش قرار دهید. این موارد عبارتند از: موضوع : عبارات یا پیشنهادات مختلف را آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی بیشترین کلیک را دارد. فراخوان برای اقدام : به عنوان مثال: “اکنون خرید کنید!” به جای «مشاهده طرح‌ها و قیمت‌گذاری» زمان ارسال : آیا خوانندگان شما بیشتر احتمال دارد ایمیلی را که در ساعت 7 صبح روز دوشنبه ارسال شده است باز کنند؟ یا ساعت 7 بعد از ظهر روز جمعه؟ محتوای ایمیل : از تصاویر تصاویر مختلف استفاده کنید و آنها را امتحان کنید. شخصی سازی : از نام فرستنده در موضوع استفاده کنید یا نه؟ انواع پیشنهاد : به عنوان مثال، “20٪ تخفیف” و یا “ارسال رایگان.”

7. بهترین زمان ارسال ایمیل را پیدا کنید

بهترین زمان ارسال ایمیل را پیدا کنید Find the best time to send an email همانطور که در قسمت قبل گفتیم شما باید بهترین زمان ارسال ایمیل ها را پیدا کنید تا نتیجه‌ی بهتری را بتوانید کسب کنید. بهترین زمان برای ارسال ایمیل به مشتریان به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله اینکه آخرین بار چه زمانی از وب سایت شما بازدید کرده اند چه اقداماتی در هنگام حضور در سایت شما انجام داده اند آیا آنها تراکنش هایی را انجام داده اند یا خیر. یکی از راه‌های تعیین زمان برای کمپین‌های ایمیلی، استفاده از Google Analytics است. می توانید از بخش تبدیل هدف برای مشاهده نرخ پرش، صفحات خروج و سایر داده های مربوط به تکمیل هدف استفاده کنید. همچنین باید فاکتورهای دیگری را در نظر بگیرید و هنگام ارسال ایمیل بر اساس برنامه افراد، آنها را در نظر بگیرید.

8. حذف مشترکین که ایمیل ها را مشاهده نمیکنند

حذف مشترکین که ایمیل ها را مشاهده نمیکنند Delete subscribers who do not see emails شما زمانی که روی ارسال ایمیل در خبرنامه خود کلیک می‌کنید، لیست همه‌ی افراد از جمله افرادی که ایمیل های قبلی را باز نکرده‌اند، قابل مشاهده است. بنابراین شما اگر می‌بینید افرادی در این لیست هستند که هیچ کدام از ایمیل ها را هیچوقت باز نکرده اند، آنها را از لیست خود حذف کنید تا تاثیر منفی در فرایند ایمیل مارکتینگ شما نداشته باشند. استفاده از یکی از ابزار های مدیریت ایمیل برای کمک به این فرایند و حذف این گونه مشترکین می تواند به شما در مدیریت مشترکین و کاهش زمان صرف شده برای این کار تکراری کمک کند.

9. استفاده از آدرس ایمیل واقعی

استفاده از آدرس ایمیل واقعی Use a real email address شما زمانی که آدرس ایمیل خود را در فوتر قرار می‌دهید، باعث ایجاد اعتماد مشتریان می‌شود و برای مشتریان این اطمینان حاصل می‌شود که افراد واقعی این ایمیل ها را انتخاب کرده و برایشان ارسال کرده‌اند و با آنها در ارتباطند و در صورتی که شخصی سوالی داشته باشد می‌تواند به تیم شما ایمیل بزند و مشکلش را برطرف کند.. در غیر این صورت اگر این اعتماد سازی بین شما و مشتریانتان ایجاد نشود و مشتریان در صورت وجود مشکل یا سوال نتوانند با شما ارتباط برقرار کنند، ممکن است بخواهند ایمیل های بعدی را مستقیماً به پوشه اسپم خود ارسال کنند.

10. تجزیه و تحلیل ایمیل ها

تجزیه و تحلیل ایمیل ها Email analysis بررسی نرخ پرش، باز کردن، کلیک‌ها و لغو اشتراک ایمیل‌هایتان، از راه های تجزیه و تحلیل ایمیل ها نیز می‌باشد که شما می‌توانید برای بهبود عملکرد فرایند ایمیل مارکتینگ خود از آن بهره ببرید و نتایج را اندازه گیری کنید. بدست آوردن این اطلاعات به شما این امکان را می‌دهد که نقاط ضعف خود را بشناسید و برای بهبود عملکرد خود استفاده کنید. اگر نتایج را اندازه گیری نمی کنید، داده های زیادی برای تصمیم گیری های آینده برای کمپین بازاریابی ایمیل بعدی خود نخواهید داشت.

سخن پایانی

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی، هنوز هم یکی از راه های تبلیغ فروشگاه های آنلاین و ایجاد رابطه با مشتریان و در نتیجه فروش و یا ارائه خدمات نیز می‌باشد. موارد زیادی در بازاریابی ایمیلی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. ما در این مقاله سعی کردیم مهم ترین موارد را برای شما به طور مختصر توضیح دهیم تا شما به یک دید کلی از بازاریابی ایمیلی و موارد مهم آن برسید. گام نهایی در این فرآیند، کنار هم قرار دادن همه موارد ذکر شده در یک استراتژی موثر است. این به معنای یافتن راه‌های خلاقانه و مؤثر برای ساخت ایمیل‌ها و سری‌های ایمیل است. همچنین شما باید نتایج هر تاکتیک را اندازه گیری کنید تا بتوانید تلاش های خود را در آینده بهبود بخشید. استفاده از معیار های ایمیل مارکتینگ و همچنین تست A/B ، میتواند به ایجاد روابط با مشترکین کمک کند. با کمی تلاش و خلاقیت، می‌توانید از بازاریابی ایمیلی برای افزایش فروش و کمک به ایجاد مشتریان بلندمدت استفاده کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *