wordpress وردپرس

وردپرس

ورد پرس wordpress وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای متن باز (CMS) است که ایجاد و مدیریت یک وب سایت را آسان می کند. این CMS از محبوبیت زیادی در جهان برخوردار است و میلیون ها صاحب کسب و کار، وبلاگ نویس و ناشر هر روز از وردپرس برای اشتراک گذاری محصولات یا خدمات خود در فضای اینترنت از آن استفاده می‌کنند. CMS در واقع مانند قلب یک وب سایت عمل می‌کند و ابزار هایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که بدون داشتن هیچ دانش فنی و قبلی بتوانند محتوای دیجیتال خود را به روز کنند. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای متن باز نوشته شده با PHP نیز می‌شود. مزیت اصلی استفاده از پلتفرم ورد پرس این است که برای ایجاد یک وب سایت و قرار دادن محتوای خود به صورت آنلاین نیاز به هیچ مهارت کد نویسی ندارید. وردپرس از یک پایگاه داده برای ذخیره و سازماندهی تمام داده‌های شما، از محتوای پست‌ها و صفحات گرفته تا حساب‌های کاربری و آدرس‌های اینترنتی سایت شما، استفاده می‌کند. این همان چیزی است که آن را تبدیل به ابزاری سریع و قدرتمند برای انتشار آنلاین تبدیل کرده است. برای ایجاد یک صفحه جدید در سایت یا یک پست وبلاگ شما به راحتی می‌توانید متن خود را تایپ کرده و تصاویر را اضافه کنید و بر روی گزینه انتشار کلیک کنید. وردپرس خودش HTML مورد نیاز برای نمایش آنلاین محتوای شما را تولید می‌کند. مسئله‌ مهم دیگر این است که استفاده از وردپرس رایگان است و شما نیاز نیست هزینه‌ای برای شروع کار با ورد پرس یا اینکه هزینه اشتراک ماهیانه و یا سالیانه پرداخت کنید. وردپرس دارای هزاران افزونه و تم نیز می‌باشد که یکی از بهترین راه ها برای ایجاد یک وب سایت سفارشی برای کسب و کار های مختلف نیز می‌باشد. با توجه به اینکه برای استفاده از وردپرس، نیاز به برنامه نویسان برای ایجاد صفحه و یا رفع خطا های کوچک ایجاد شده‌ ندارید، بنابراین هم باعث صرفه جویی در زمان و هزینه ها می‌شود و هم کنترل کاملی بر روی سایت خود خواهید داشت.  

چرا وردپرس به طور رایگان ارائه می‌شود؟

why is wordpress free   همانطور که در ابتدای این مقاله گفتیم، استفاده از وردپرس رایگان است. اکنون سوال اینجاست که چرا وردپرس به صورت رایگان ارائه می‌شود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که وردپرس به طور کامل توسط داوطلبانی اجرا می شود که در یک پروژه منبع باز مشارکت می کنند. نرم افزار منبع باز مانند سایر محصولات ملموس نیست زیرا هیچ شرکت یا فردی صاحب وردپرس نیست. به همین دلیل، حفظ، حمایت و توسعه آن کاملاً به داوطلبان متکی است. در جامعه وردپرس، از توسعه دهندگان جوان گرفته تا طراحان، همگی وقت و انرژی خود را صرف ارائه خدمات رایگان به همه کاربران می کنند.  

استفاده از وردپرس و امکان شخصی سازی وب‌سایت

وب سایت شما باید به شکلی باشد که بتواند به خوبی هم شما و هم کسب و کارتان را منعکس کند. خبر خوب این است که وردپرس دارای هزاران تم، افزونه و ویجت است که می‌توانید با توجه به سبک کاری‌تان و یا نوع وب سایتی که مد نظرتان است، آن را شخصی سازی کنید. چرا که صفحاتی که به خوبی طراحی شده باشند، توجه بازدیدکنندگان شما را جلب می کنند و بازدیدکنندگان، به محتوای شما علاقه مند می شوند.

محتوای شما و سبک و قالب استفاده شده در وب سایت شما، نحوه‌ی ارتباط شما را با بازدیدکنندگان تعیین می‌کند. وردپرس دارای ابزار های زیادی برای قالب بندی وب سایت شما دارد به گونه ای که به کاربران این امکان را می دهد که به راحتی از یک صفحه به صفحه دیگر بروند و از وب سایت شما بازدید کنند.

 

قالب های وردپرس برای هر کسب و کاری

WordPress themes for any business استفاده از قالب حرفه ای وردپرس ظاهری حرفه ای به سایت شما می بخشد. یک سبک قابل توجه و ثابت برای متمایز کردن خود از رقبا ضروری است. قالب های زیادی برای هر نوع وب‌سایتی وجود دارد، چه وبلاگ‌نویس فناوری باشید که بخواهید مطالبی را با بازدیدکنندگان به اشتراک بگذارید یا اینکه یک سایت فروشگاهی داشته باشید و بخواهید محصولات خود را برای فروش بر روی سایت خود بگذارید. نکات تکمیلی برای انتخاب قالب مناسب برای وردپرس  

افزونه های وردپرس

قالب ورد پرس

افزونه ها، نرم افزارهای کوچکی هستند که به وردپرس وصل می‌شوند و عملکرد آن را گسترش می‌دهند. این افزونه ها از سایت شما در برابر هرزنامه محافظت می‌کنند و تا به بررسی آمار بازدیدکنندگان می‌پردازد. اضافه کردن آنها ساده است، فقط کافی است بدون نیاز به دانستن یک خط کد، افزونه‌هایی را که دوست دارید را انتخاب و نصب کنید.

 

ابزارک های وردپرس

  ابزارک یا ویجت (Widget) ، ابزاری است که یک امکان خاص مانند تقویم، گالری، ویدئو و … را به سایت شما اضافه می‌کند. ابزارک می‌تواند به قسمت های مختلف از جمله صفحه‌ی اصلی، نوار کناری، فوتر و یا بخش های دیگر اضافه شود. اطلاعات بیشتر درباره‌ی ابزارک های وردپرس  

امنیت وردپرس

امنیت security حملات سایبری فقط به وب سایت های بزرگ محدود نمیشود و کسب و کار های کوچک هم ممکن است مورد این آسیب ها قرار بگیرند. از انجایی که بسیاری از وب سایت های کوچک اقدامات امنیتی را جدی نمی‌گیرند، در معرض حمله‌ی هکر ها نیز قرار می‌گیرند. گوگل امنیت وب سایت ها را بسیار جدی می‌گیرد و سایت هایی را که در معرض خطر هستند را از فهرست جست و جوی خود حذف می‌کند. وجود محبوبیت سیستم مدیرت محتوا باعث شده است که آن را به هدف حمله هکر ها تبدیل کند. به همین دلیل، امنیت وردپرس به طور مداوم به روز رسانی می‌شود که تا حد ممکن امن باشد. علاوه بر به روز رسانی هایی که برای نرم افزار اصلی انجام می‌شود، وجود افزونه های امنیتی نیز وب سایت شما را ایمن نگه می‌دارد. اکر امنیت وب سایتتان برایتان مهم است و نگرانی اصلی شماست، به شما پیشنهاد می‌کنیم که یک شرکت میزبانی را انتخاب کنید که در صورت بروز مشکل بتواند از شما در هر زمان از شبانه روز پشتیبانی کند. شرکت آسمان سرور می‌تواند به شما پشتیبان گیری آسان و به صورت 24/7 نیز اراِئه دهد.    

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *