وب هاست

در مقاله قبلی با انواع دامنه و همچنین با نکاتی که برای انتخاب نام دامنه‌تان باید در نظر بگیرید نیز آشنا شدید. در این مقاله به شما خواهیم گفت که هاست مناسب و با کیفیت برای وب‌سایت شما چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد.

وب هاستینگ چیست ؟

وب هاستینگ وب هاستینگ به معنای میزبانی وب می‌باشد و به فرایندی ذخیره و تحویل فایل های وب‌سایت در سرور متصل به اینترنت اشاره دارد. هنگامی که یک کاربر آدرس وب‌سایتی را در مرورگر خود تایپ می‌کند، مرورگر درخواستی را به سروری که وب‌سایت در آن میزبانی شده است ارسال می‌کند و سرور با ارسال فایل های وب‌سایت به مرورگر کاربر پاسخ می‌دهد و سپس وب‌سایت را در صفحه نمایش مرورگر کاربر نمایش می‌دهد. اراِئه دهندگان وب‌هاستینگ گستره‌ی بزرگی از برنامه‌های میزبانی را ارائه می‌دهند. از جمله
  • هاست اشتراکی
  • هاست وردپرس
  • هاست سرور خصوصی مجازی (VPS)
  • هاست ابری
  • هاست سرور اختصاصی

معرفی انواع وب هاستینگ

هاست اشتراکی این هاست رایج ترین نوع میزبانی وب می‌باشد که در آن چندین وب‌سایت بر روی یک سرور میزبانی می‌شوند و منابعی همچون فضای ذخیره سازی و قدرت پردازش را به اشتراک می‌گذارند. این نوع هاست معمولا ارزان ترین نوع هاست است و معمولا برای وب سایت هایی با حجم ترافیک پایین مناسب است. هاست وردپرس این نوع هاست است که به طور خاص برای وب سایت های وردپرس طراحی شده است. معمولاً شامل نرم افزار وردپرس از پیش نصب شده و تنظیمات سرور بهینه شده برای عملکرد بهتر است. هاست سرور خصوصی مجازی (VPS) هاست VPS شامل تقسیم یک سرور فیزیکی به چندین سرور مجازی است که به هر وب‌سایت منابع اختصاصی خود را می‌دهد. این نوع هاست عملکرد بهتری نسبت به هاست اشتراکی ارائه می‌دهد اما هزینه آن بالاتر نیز می‌باشد. هاست ابری این هاست با میزبانی وب‌سایت در شبکه‌ای از سرورها، ویژگی هایی چون مقیاس پذیری و انعطاف پذیری را فراهم می‌کند. به این معنا که این هاست برای وب‌سایت هایی با حجم ترافیک متغیر مناسب است و برای مدیریت نیاز به تخصص فنی دارد. هاست سرور اختصاصی هاست سرور اختصاصی شامل اجاره یک سرور فیزیکی کامل برای یک وب سایت است که به آن کنترل کامل بر منابع سرور می دهد. این نوع هاست برای وب‌سایت‌هایی با حجم ترافیک بالا مناسب است و برای مدیریت نیاز به تخصص فنی دارد. نمایندگی فروش هاست نوعی از هاست است که کاربر پکیج هاست را خریدار می‌کند و خدمات هاستینگ را به مشتریان می‌فروشد. این نوع هاست نیاز به تخصص فنی برای مدیریت دارد. هاست Colocation شامل اجاره‌ی فضایی در یک دیتاسنتر برای ذخیره سرور فیزیکی شما است، دیتاسنتر برق مورد نیاز برای روشن نگه داشتن سرور شما، و همچنین سیستم خنک کننده و امنیت را برای نگهداری سرور شما فراهم می کند. هر کدام از هاست های معرفی شده در بالا مزایا و معایبی دارند و انتخاب آن به نیاز و بودجه وب‌سایت شما بستگی دارد.

عواملی که برای انتخاب هاست باید در نظر گرفت

  • قابلیت اطمینان و به روز بودن به دنبال یک ارائه دهنده وب هاست با ضمانت آپتایم بالا، در حالت ایده آل 99.9٪ یا بالاتر، باشید تا اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما همیشه در دسترس کاربران است.
  • محل سرور برای کاهش تأخیر و بهبود سرعت بارگذاری وب سایت، یک وب هاست با سرورهای واقع در همان منطقه با مخاطبان هدف خود، انتخاب کنید.
  • پهنای باند و ذخیره سازی از مقدار پهنای باند و فضای ذخیره سازی ارائه شده توسط شرکت ارائه دهنده وب هاست اطمینان حاصل کنید که برای پاسخگویی به ترافیک وب سایت شما و نیازهای ذخیره سازی داده کافی است.
  • امنیت داشتن ویژگی‌های امنیتی قوی مانند SSL ، فایروال، پشتیبان‌گیری برای محافظت از وب‌سایت‌تان در برابر حملات سایبری امری ضروری است که باید در نظر داشته باشید.
  • پشتیبانی 24/7 شرکت ارائه دهنده وب هاست باید پشتیبانی مشتری قابل اعتماد و پاسخگو را داشته باشد، با در دسترس بودن 24/7
  • انعطاف پذیری منظور از انعطاف پذیر بودن این است که قابلیت افزایش یا کاهش برنامه هاست را در صورت رشد وب‌سایت یا تغییر نیازهایتان را داشته باشد.
  • قیمت قیمت مناسب برای دریافت خدمات هاست یکی از مسائل حائز اهمیت است و باید آن را مد نظر قرار داد ولی این نکته را هم در نظر بگیرید که در کنار قیمت مناسب ویژگی های دیگری که ذکر کردیم را برا خرید هاست در نظر بگیرید زیرا ارزان ترین گزینه ممکن است از نظر کیفیت و ویژگی ها همیشه بهترین انتخاب نباشد.

سخن پایانی

بهترین سرویس میزبانی هاست با در نظر گرفتن این عوامل ذکر شده و ارزیابی دقیق شرکت‌های ارائه دهنده هاست، می‌توانید شرکتی را برگزینید که بهترین تعادل از ویژگی‌ها، قابلیت اطمینان و قیمت مناسب را برای خرید هاست نیاز های وب سایت شما ارائه دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *