VoIP

آیا کسب و کار شما به سیستم تلفن VoIP نیاز دارد؟

 

می‌دانیم که برخی از مشاغل ممکن است برای مدتی طولانی از سیستم های تلفن سنتی استفاده کرده باشند و مطمئن نیستند که آیا سیستم تلفن VoIP برای مشاغل آنها منطقی است یا خیر. در واقع تفاوت های قابل توجهی بین VoIP و تلفن ثابت سنتی وجود دارد. در اینجا چند سوال وجود دارد که می توانید قبل از تصمیم گیری آگاهانه از خود بپرسید.

 

1. آیا در کشور محل سکونت شما ممکن است خاموش شدن ISDN رخ بدهد؟

با پیشرفت علم و فناوری و همچنین افزایش تقاضا برای ارتباطات تجاری، خطوط سنتی PSTN و ISDN به سختی می‌توانند انتظارات کسب و کار های امروزی را برآورده کنند.
همچنین سیستم تلفن های سنتی به تدریج بیشتر و بیشتر به سمت منسوخ شدن می‌روند.

در حال حاضر در سرتاسر دنیا خاموش شدن ISDN در حال وقوع می‌باشد و شرکت های بزرگ مخابراتی هم همواره این موضوع را اعلام می‌کنند و هشدار خاموش کردن ISDN و PSTN را می‌دهند.

کشور هایی مانند آلمان و استرالیا و ایتالیا و بسیاری از کشور های دیگر در سراسر جهان در حال تغییر از خطوط تلفن سنتی به سیستم تلفن های VoIP هستند.

اگر شما جز این کشور ها هستید که در آینده نه چندان دور قرار است این اتفاق به وقوع بپیوندد، بنابراین بهتر است که با برنامه ریزی برای پیاده سازی فناوری VoIP ، از پیشرفت های آینده جلوتر باشید. در این صورت هم خیالتان از عدم قطع شدن ارتباط تلفنی‌تان راحت می‌باشد و هم خدمات تلفن خود را در صورت قطع شدن ISDN از دست نمی‌دهید.

 

2. آیا شما کارمندانی دارید که دور کار می‌کنند؟

از زمان شیوع COVID-19، بسیاری از مشاغل که قبلاً به خطوط ثابت سنتی محدود می‌شدند، به سیستم‌های تلفن VoIP ارتقاء داده‌اند تا محیط دورکاری را تسهیل کنند. به لطف VoIP، نیرو های کار از راه دور می توانند با همان شماره ای که در دفتر دارند با دستگاه های خود تماس های تجاری برقرار و دریافت کنند و به همان قابلیت های تماس دسترسی داشته باشند.

VoIP به یک ابزار ضروری برای کار از راه دور و همچنین یک گام بزرگ به سمت تحول دیجیتال تبدیل شده است.

علاوه بر این، با استفاده از اتصال VPN (شبکه خصوصی مجازی) همراه با راه حل VoIP، مکالمه شما توسط یک تونل رمزگذاری محافظت می شود.

یک ارائه‌دهنده خدمات VoIP قابل اعتماد باید بتواند اطلاعات دقیقی در مورد نحوه ایمن‌سازی ارتباطات از راه دور برای مشتریان با استفاده از راه‌حل‌های VoIP تجاری خود ارائه دهد.

 

3. آیا سیستم تلفن قدیمی فعلی شما، تمام نیاز های شما را برطرف می‌کند؟

خدمات تلفن سنتی دارای مشکلاتی هستند از جمله:

سیستم های تلفن قدیمی نیاز به سرمایه گذاری بالا دارند مانند خرید خطوط تلفن و سخت افزار. همچنین از آنجایی که خدمات تلفن آنالوگ برای انتقال ترافیک صوتی به خطوط فیزیکی نیاز دارند، شما باید برای نصب این خطوط به افراد با تجربه رجوع کنید که اینکار هم دارای هزینه است و این هزینه به مابقی هزینه ها افزوده خواهد شد.

همچنین این سیستم ها همواره نیاز به تعمیر و نگهداری دارند. به عنوان مثال شما پس از نصب میخواهید سیستم را به دلیل افزایش کارکنان و یا افزایش تعداد شعب کسب و کارتان نیز توسعه دهید که در این صورت از نظر صرف هزینه برای شما گران تمام خواهد شد.

علاوه برا این با استفاده از سیستم های تلفن قدیمی معمولا فقط می‌توان تماس ساده برقرار کرد و نمی‌توانند با سناریوهای پیچیده‌تر ارتباط تجاری کنار بیایند.

بر خلاف سیستم تلفن VoIP، سفارشی سازی در سیستم های تلفن قدیمی کاملا محدود است. آنها قادر به ادغام در اکوسیستم ارتباطات تجاری امروزی نیستند، که شامل مجموعه ای پیچیده از برنامه های کاربردی پیشرفته است و تماس های صوتی را از بقیه سیستم های اطلاعاتی کسب و کار در خاک باقی می گذارد.

 

 

مقاله های مرتبط:

Voice Over IP (VoIP) چیست؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *